Главная страница
Образовательный портал Как узнать результаты егэ Стихи про летний лагерь 3агадки для детей
qrcode

ср 2 курс. Методические рекомендации к организации самостоятельной работе по иностранному языку для студентов 2 курса всех специальностей


Скачать 83.86 Kb.
НазваниеМетодические рекомендации к организации самостоятельной работе по иностранному языку для студентов 2 курса всех специальностей
Анкорср 2 курс.docx
Дата16.09.2017
Размер83.86 Kb.
Формат файлаdocx
Имя файласр 2 курс.docx
ТипМетодические рекомендации
#12528
страница1 из 3
КаталогОбразовательный портал Как узнать результаты егэ Стихи про летний лагерь 3агадки для детей
Образовательный портал Как узнать результаты егэ Стихи про летний лагерь 3агадки для детей
  1   2   3


Министерство образования Республики Башкортостан

государственное автономное образовательное учреждение

среднего профессионального образования

Башкирский архитектурно - строительный колледж

Методические рекомендации

к организации самостоятельной работе по иностранному языку

для студентов 2 курса всех специальностей

Уфа – 2013

Утверждаю

Зам.директора по УМР

_______ Д.А. Степанов

«___»____________2013




Согласовано:

Руководитель МС БАСК

_________ Н.В. Дмитриева

“___” ______________2013




Разработала:

Преподаватель

_________И.В. Роженцова

“___” ______________2013


Рецензенты:
Преподаватель ГАОУ СПО БАСК

Т.Г. Лукьянова
БГПУ, зав.кафедрой педагогики и психологии

профессионального образования, к.п.н.

З.И. Исламова

СОДЕРЖАНИЕ


Пояснительная записка

4 4

Самостоятельная работа №1

Самостоятельная работа №2

Самостоятельная работа №3

Самостоятельная работа №4

Самостоятельная работа №5

Самостоятельная работа №6

Самостоятельная работа №7

Самостоятельная работа №8

Самостоятельная работа №9

Самостоятельная работа №10

Самостоятельная работа №11

Самостоятельная работа №12

Самостоятельная работа №13

Самостоятельная работа №14

Самостоятельная работа №15

Самостоятельная работа №16

Список использованной литературы

Приложение

6

8

10

11

14

16

18

20

21

25

28

30

31

33

35

38

40

41

Пояснительная записка
Данные методические рекомендации предлагаются по курсу «Иностранный язык», входящему в цикл ОГЭС, для преподавания иностранного языка в образовательных учреждениях среднего профессионального образования.

Рекомендации рассчитаны на самостоятельную работу студентов, изучающих иностранный язык в объеме средне-специального образования. Методические рекомендации составлены в соответствии с рабочей программой ФГОС СПО, отражают современные тенденции и требования к изучению и практическому владению иностранными языками в повседневном общении и профессиональной деятельности. Они направлены на повышение общей и коммуникативной культуры специалистов среднего звена, совершенствование коммуникативных умений и навыков, повышение качества профессионального образования, интеллектуализацию и повышение мобильности специалиста. Основной целью курса «Иностранный язык» является обучение практическому владению разговорно-бытовой речью и деловым языком специальности для активного применения, как в повседневной, так и в профессиональной деятельности. Критерием практического владения иностранным языком является умение достаточно свободно пользоваться относительно простыми языковыми средствами в основных видах речевой деятельности: говорении, аудировании, чтении, письме. Практическое владение языком предполагает также умение самостоятельно работать со специальной литературой с целью получения профессиональной информации, оформлять деловую переписку, вести беседу, переговоры. Освоение и совершенствование студентами фонетики, грамматики (морфологии и синтаксиса), правил словообразования и сочетаемости слов, а также лексики и фразеологии происходит в процессе работы с текстами, разного рода словарями и справочниками, организуемой с использованием новых педагогических технологий.

Методические рекомендации по английскому языку предназначено для студентов 2 курса всех специальностей.

Целью создания данных методических рекомендаций является развитие речевой профессиональной деятельности на английском языке. Реализация этой цели осуществляется благодаря специально подобранным упражнениям, методически организованные таким образом, чтобы способствовать формированию у обучающихся коммуникативной компетенции. Лекционный материал, представленный в методических рекомендациях адаптирован, переработан из современных английских и американских изданий.

Самостоятельная работа №1

Временагрупп Simple Active/ Continuous Active
УПРАЖНЕНИЯ
1. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Past Simple или Past Continuous:

1. I (to go) to the cinema at four o’clock yesterday. 2. I (to go) to the cinema when you met me. 3. I (to do) my homework the whole evening yesterday. 4. I (to do) my homework when mother came home. 5. I (to do) my homework from five till eight yesterday. 6. I (not to play) the piano at four o’clock yesterday. I (to read) a book. 7. When I (to draw) yesterday, I (to break) two pencils. 8. We (to listen) to an interesting lecture yesterday. 9. They (to get ) ready to go out when it (to begin) raining. 10. What you (to do) yesterday?-I (to translate) a very long article.
2. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Past Simple или Past Continuous:

1. When I (to come) home, my little sister (to sleep). 2. When Nick (to come) home, his brother (to play) with his toys. 3. When mother (to come) home, I (to do) my homework. 4. When father (to come) home, Pete (to sleep). 5. When mother (to come) home, the children (to play) on the carpet. 6. When I (to get) up, my mother and father (to drink) tea. 7. When I (to open) the door, the cat (to sit) on the table. 8. While I (to wash) the floor, I (to find) my gold earring. 9. He (to turn off) the electricity when I (to listen to) the radio. 10. She (to look) out of the window when I (to see) her.
3. Раскройте скобки, употребляя глаголы в PastSimple или PastContinuous. 

1. I (to play) computer games yesterday. 2. I (to play) computer games at five o'clock yesterday. 3. He (to play) computer games from two till three yesterday. 4. We (to play) computer games the whole evening yesterday. 5. What Nick (to do) when you came to his place? 6. What you (to do) when I rang you up? 7. I (not to sleep) at nine o'clock yesterday. 8. What he (to do) yesterday? - He (to read) a book. 9. What he (to do) the whole evening yesterday? --He (to read) a book. 10. She (to sleep) when you came home? 11. My brother (not to play) tennis yesterday. He (to play) tennis the day before yesterday. 12. My sister (not to play) the piano at four o'clock yesterday. 13. She (to play) the piano the whole evening. 14. When I came into the kitchen, mother (to cook). 15. She (to cook) the whole day yesterday. 16. We (to wash) the floor in our flat yesterday. 17. We (to wash) the floor in our flat from three till four yesterday. 18. You (to do) your homework yesterday? 19. You (to do) your homework from eight till ten yesterday? 20. Why she (to sleep) at seven o'clock yesterday? 21. He (to sit) at the table the whole evening yesterday.
4. Раскройте скобки, употребляя глаголы в одном из будущих времен: FutureSimple, FutureContinuous.
1. I (to do) my homework at six o’clock tomorrow. 2. When I get home tomorrow, my family (to have) supper. 3. When you come to my place tomorrow, I (to read) your book. 4. Don’t call on us tonight! We (to pack). 5. I (not to go) to the cinema tomorrow. I (to watch) TV the whole evening. 6. What you (to do) at eight tomorrow? 7. You (to play) volleyball tomorrow? 8. When we arrive in St.-Petersburg, it probably (to rain). 9. When you (to go) to see your friend next time? 10. I (to wait) for you when you (to come).


5. Переведите предложения на английский язык.
1. Приходи сегодня, я буду ждать. 2. Где он сейчас работает? 3. Кто-нибудь читает эту газету? Я хочу ее взять. 4. Он вошел в комнату, где его ждал экзаменатор.
5. Ты увидишь ее сегодня в институте? 6. Звонок раздался, когда я заканчивала писать сочинение. 7. Ты что несешь в портфеле? Он очень тяжелый. 8. Почему вы в свитере и брюках? 9. Интересно, над чем ты смеешься? 10. Он живет со своими родителями сейчас. Я думаю, он ищет работу.
6. Переведите предложения на английский язык:

1. Когда я приду домой, мой младший брат будет смотреть мультики (cartoons). 2. Вы будете ремонтировать телевизор в это время завтра? 3. Секретарь будет печатать письма в это время завтра? 4. Завтра в это время мастер (repairman) будет ремонтировать холодильник (fridge). 5. Мы обязательно встретим вас. 6. Вам сейчас нужен будет словарь (dictionary)? 7. Вам сейчас нужен будет велосипед? 8. Вы будете проходить (pass) мимо банка? 9. Вы будете проходить мимо почты? 10. Что вы будете делать в это время завтра?
7. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present,
Past или Future Simple. 


1. I (to go) to bed at ten o'clock every day. 2. I (to go) to bed at ten o'clock yesterday. 3. I (to go) to bed at ten o'clock tomorrow. 4. I (not to go) to the cinema every day. 5. I (not to go) to the cinema yesterday. 6. I (not to go) to the cinema tomorrow. 7. You (to watch) TV every day? 8. You (to watch) TV yesterday? 9. You (to watch) TV tomorrow? 10. When you (to leave) home for school every day?  11. When you (to leave) home for school yesterday?  12. When you (to leave) home for school tomorrow?  13. My brother (to go) to work every day. He (to leave) home at a quarter past eight. As the office he (to work) at (to be) near our house, he (to walk) there. He (not to take) a bus. Yesterday he (riot to go) to work. Yesterday he (to get) up at nine o'clock. 14. You (to have) a PT lesson yesterday? 15. What you (to buy) at the shop yesterday? I (to buy) a book. 16. Yesterday my father (not to read) newspapers because he (to be) very busy. He (to read) newspapers tomorrow.
8. Раскройте скобки, употребляя глаголы в одном из следующих времен: Present Continuous, Present Simple, Past Simple или Future Simple:

1. He (to spend) last summer in the country. 2. He (not to spend) last summer in the country. 3. He (to spend) last summer in the country?  4.  Where he (to spend) last summer? 5. She (to help) mother yesterday. 6. She (not to help) mother yesterday. 7. She (to help) mother yesterday? 8. How she (to help) mother yesterday? 9. Kate (to cook) dinner every day. 10. Kate (to cook) dinner tomorrow. 11. Kate (to cook) dinner now. 12. Kate (to cook) dinner yesterday. 13. I (not to eat) ice-cream every day. 14. I (not to eat) ice-cream now, 15. I (not to eat) ice-cream tomorrow. 16. I (not to eat) ice-cream yesterday. 17. You (to go) to school every day? 18. You (to go) to school now? 19. You (to go) to the south next summer? 20. You (to go) abroad last summer? 21. What your brother (to do) every day? 22. What your brother (to do) now? 23. What your brother (to do) tomorrow? 24. What your brother (to do) yesterday?

 

9. Раскройтескобки, употребляяглаголыводномизследующихвремен: Present Continuous, Present Simple, Past Simple или Future Simple.  

1. Mother (to cook) a very tasty dinner yesterday. 2. Tomorrow Nick (not to go) to school. 3. Look! My friends (to play) football. 4. Kate (not to write) letters every day. 5. You (to see) your friend yesterday? 6. Your father (to go) on a business trip last month? 7. What Nick (to do) yesterday? 8. When Nick (to get) up every morning? 9. Where your mother (to go) tomorrow? 10. I (to invite) my friends to come to my place tomorrow. 11. He (not to play) the piano tomorrow. 12. We (to see) a very good film last Sunday. 13. Your mother (to cook) every day? 14. We (to make) a fire last summer. 15. I (to spend) last summer at the seaside. 16. Where you (to spend) last summer? 17. Where he (to spend) next summer? 18. What mother (to do) now? — She (to cook) dinner. 19. I (not to play) computer games yesterday. 20. Last Sunday we (to go) to the theatre. 21. I (to meet) my friend yesterday. 22. I (to write) a letter to my cousin yesterday. 23. You (to write) a dictation tomorrow? 24. I (not to write) a report now.

 

10. Раскройтескобки, употребляяглаголыводномизследующихвремен: Present Continuous, Present Simple, Past Simple или Future Simple.

1. We (to go) on a tramp last Sunday. 2. Your brother (to go) to the country with us next Sunday? 3. Granny (not to cook) dinner now. 4. We (to cook) our meals on a fire last summer. 5. My sister (to wash) the dishes every morning. 6. When you (to go) to school? 7. What you (to prepare) for breakfast tomorrow? 8. You (to invite) your cousin to stay with you next summer? 9. How you (to help) your sister last summer? 10. I (to send) a letter to my friend tomorrow. 11. Every morning on the way to school I (to meet) my friends. 12. My friend (to go) to the library every Wednesday. He (not to go) to the country yesterday. 14. Why you (to go) to the shop yesterday? 15. We (to grow) tomatoes next summer. 16. What you (to do) now? 17. He (to sleep) now. 18. Where your father (to work) last year? 19. You (to go) to the south next summer! 20. He (not to watch) TV yesterday. 21. Yesterday we (to write) a test-paper. 22. 1 (to buy) a very good book last Tuesday. 23. My granny (not to buy) bread yesterday. 24. What you (to buy) at the shop tomorrow? 25. Don't make noise! Father (to work).

 

 

 

Самостоятельная работа №2

Исчисляемые и неисчисляемые существительные. Конструкция like/wouldlike.
УПРАЖНЕНИЯ
1. Поставьте, где нужно a/anthe или some.

1.  I haven't got car. 2. I read newspaper, wrote letters and listened to music. 3. Salt is not expensive. 4. Ann never wears hat. 5. I need money. I want to buy car. 6. We met interesting people at party. 7. Are you looking for job? 8. I'm going to open window to get fresh air. 9. Mary doesn't eat meat. 10. She didn't eat much for lunch - only apple and bread. 11. I'm going to party tonight. 12. We live in big house. There is nice garden with beautiful trees. 13. Do you like cheese? 14. I'm going to make table. First, I need wood. 15. Do you want cup of coffee?

16. I never drink milk. 17. We talked to her and she gave us very good advice. 18. Britain is island. 19. Jack made very bad mistake. 20. I want to write letter. I need pen and paper. 21. Everybody needs food. 22. Can you drive car? 23. We had nice weather when we were on holiday. 24. I've got very good idea.
2. Выберите нужное местоимение:

1. Do you learn (some, any) foreign languages? 2. Has your friend got (some, any) English magazines? 3. I didn't get (some, any) letters yesterday. 4. Please take (some, any) German book you like. 5. I don't think we've got (some, any) time today to discuss this question. 6. I don't see (some, any) mistakes in this sentence. 7. I haven't (some, any) questions to you. 8. ___ students prepare their classes here (some, any).
3. Заполните пропуски в следующих предложениях формами глагола is или are в зависимости от числа подлежащего. Объяснитесвойвыбор.

1. Several unusual species of birds ____ found in this area. 2. When a young deer ____ motionless, its coloring will hide it well. 3. The committee ____ ready to make its recommendations public. 4. Both apparatus ____ available for your use. 5. The family ____ fighting among themselves constantly. 6. The fish in the aquarium ____ waiting for their daily feeding. 7. All sheep ____ dipped in the spring to kill the parasites. 8. The press ____ requested to show their credentials to the guard.

4. Выберите правильный вариант числа существительного.

1. This phenomena / phenomenon follows the Newton Law. 2. Data / datum speak in favour of this theory. 3. This hydrolysis / hydrolyses is taken to follow the above scheme. 4. Conclusive proof for the dioxane structure of IV was acquired through an independent synthesis / syntheses. 5. The free proton resembles an- particle in that it consists of a nuclei / nucleus without planetary electrons. 6. As long as the barrier to internal rotation is not too low, the molecule will remain in one of these minimum / minima. 7. The motion of a valency electron in its orbital is equivalent to the flow of a current in the loci / locus of its motion. 8. The equation will now be derived on a statistical basis / bases. 9. We still have a long way to go before we can claim to have solved the problem of sexuality in bacterium / bacteria. 10. The equilibrium constant was found to equal 0.232 and the data to fit more accurately into a formulae / formula. 11. This value may be subject to refinement when analysis / analyses are complete. 12. These workers have examined the spectra / spectrum of some seventy nitrides.

5. Дополните предложения Howmuchили Howmany.

1. ____ money do you spend in a month? 2. ____ sisters do you have? 3. ____ hours did you work last week? 4. ____ chocolate do you eat in a week? 5. ____ hours of English do you study in a week? 6. ____ holidays do you have a year? 7. ____ free time do you have this week? 8. ____ people live in this city? 9. ____ meat would you like? 10. ____ carrots do you need for the recipe? 11. ____ wine did he drink last night? 12. ____ is that?
6. Выберите правильный вариант из предложенных:

1. Do you like / Would you like French food? Yes, I love it. 2. What activities do you do? I like / I’d like ice-skating. 3. Do you like / Would you like some wine? Yes. A bottle of red, please.4.Do you like / Would you like a drink? No, thanks. I’m not thirsty. 5. Are you ready to order dessert? Yes. I’d like / I like some apple pie. 6. Can I help you? Yes. I like / I’d like a cheese sandwich, please.
7. Complete the sentences with a, an, some, or any.

1. I have ___a___ brother but I don’t have ___ sisters. 2. There are ___ letters on the desk. 3. Can I have ___ Coke, please? 4. Would the children like ___ apple? 5. Is there ___ milk in the fridge? 6. We’d like ___ fruit for dessert. 7. I’d like ___ strawberries, please. 8. There isn’t ___ art gallery in this town.

Самостоятельная работа №3

Настоящее завершённое время Present Perfect Active
УПРАЖНЕНИЯ
1. Дополните предложения правильной формой Present Perfect:

1. I know who your boss is. I (work) for him. 2. Look! Somebody already (broke) the tree. 3. Mary (go) to Moskow, but she’ll be back next Monday at the latest. 4. Andy is in hospital now. He (have) a bad crash. 5. Jane is crying. She (hurt) her knee.
2. Раскройте скобки, употребляя глаголы в требующейся форме, так чтобы получить Present Continuous или Present Perfect.

1. What are you (to talk) about? 2. We have just (to talk) about it. 3. He has just (to say) something about it. 4. She is (to tell) them some interesting story. 5. He has (to tell) us nothing about it. 6. She has (to tell) them some stories about dogs. 7. We have (to have) two lessons today. 8. They are (to have) a meeting. 9. She has not (to speak) yet. 10. They have (to ask) me several questions. 11. He has already (to learn) the rule. 12. I am (to write) an exercise. 13. What is he (to do)? — He is (to read) a newspaper. 14. Have you (to | read) any stories by Jack London? 15. What are you (to do) here? — I am (to write) a letter to my friends. 16. Who has (to write) this article? 17. What language are you (to study)? 18 We have already (to learn) a lot of English words. 19. What is she (to teach) them? 20. Who has (to teach) you to do it? 21. He has just (to do) something for us. 22. Have you (to find) the book? 23. What are you (to look) for?
3. Употребите Past Simpleили Past Perfect.

1. I (to translate) two pages yesterday. 2. By the end of the week they (to translate) the first part of the book. 3. When they (to enter) the theatre the play (to begin). 4. Though he (to learn) the language only for a year he (to show) good knowledge. 5. When you (to receive) a letter from her last? 6. When I (to phone) them they (not to be) ready yet. 7. We (to find) nobody in the house when we (to come) but we (to have) a feeling that somebody (to be) there before. 8. When John (to come) home the family (to have) their dinner, so he (to go) to the kitchen and (to make) himself a cup of tea. 9. The lady (to open) the door only after I (to tell) her who I (to be) and what I (to want). 10. He (to live) in Paris for a long time and (to know) a lot about the city.


4. Раскройте скобки, употребляя глаголы в PresentPerfect или PastSimple:

I (1) ____ (go) to New York for the first time three years ago. I (2) _____ (meet) an American girl of my age called Stacy. She was very friendly. She asked me, ‘(3) _____ you _____ (be) to New York before?’ ‘No, I (4) _____,’ I said, and so Stacy offered to help me. ‘(5) ____ you _____ (see) the Statue of Liberty yet?’ she asked. ‘Yes, I (6) ____ (see) it yesterday,’ I replied. ‘OK. What about the Empire State Building?’ ‘Yes, I (7) ____ just ____ (walk) to the top of it. It (8) ____ (be) wonderful!’ ‘What else (9) ____ you ____ (visit) in New York?’ ‘Nothing really. I’d like to go shopping but I (10)____ (not find) any good shops yet. ’‘Well, let’s go to Macy’s. It’s the best shop in New York.’ So we (11) _____(take) the train to Macy’s and I (12) ____ (spend) a lot of money! I (13) ____ (leave) New York two weeks later after a wonderful holiday.

Самостоятельная работа №4

Пассивный залог. Времена группы SimplePassive
УПРАЖНЕНИЯ
1. Переведите на английский язык, употребляя глаголы в PastSimpleActiveили PastSimplePassive.

1. Я рассказал - Мне рассказали. 2. Я показал - Мне показали. 3. Она привела - Ее привели. 4. Мы спросили - Нас спросили. 5. Мы ответили - Нам ответили. 6. Мы послали - Нас послали. 7. Они дали — Им дали. 8. Он помог - Ему помогли. 9. Он посоветовал - Ему посоветовали. 10. Он забыл - Его забыли. 11. Он вспомнил - Его вспомнили. 12. Мы пригласили - Нас пригласили. 13. Мы поправили - Нас поправили. 14. Он вылечил - Его вылечили. 15. Он позвал - Его позвали.
2. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present, Past или Future Simple Passive.

1. Bread (to eat) every day. 2. The letter (to receive) yesterday. 3. Nick (to send) to Moscow next week. 4. I (to ask) at the lesson yesterday. 5. I (to give) a very interesting book at the library last Friday. 6. Many houses (to build) in our town every year. 7. This work (to do) tomorrow. 8. This text (to translate) at the last lesson. 9. These trees (to plant) last autumn. 10. Many interesting games always (to play) at our PT lessons. 11. This bone (to give) to my dog tomorrow. 12. We (to invite) to a concert last Saturday. 13. My question (to answer) yesterday. 14. Hockey (to play) in winter. 15. Mushrooms (to gather) in autumn. 16. Many houses (to burn) during the Great Fire of London. 17. His new book (to finish) next year. 18. Flowers (to sell) in shops and in the streets. 19. St. Petersburg (to found) in 1703.
3. Раскройте скобки, выбирая требующуюся форму глагола:

1. The porter will (bring, be brought) your luggage to your room. 2. Your luggage will (bring, be brought) up in the lift. 3. You may (leave, be left) your hat and coat in the cloak-room downstairs. 4. They can (leave, be left) the key with the clerk downstairs. 5. From the station they will (take, be taken) straight to the hotel. 6. Tomorrow he will (take, be taken) them to the Russian Museum. 7. At the station they will (meet, be met) by a man from the travel bureau. 8. She will (meet, be met) them in the hall upstairs.

4. Переведите на английский язык, употребляя глаголы в PresentSimpleActiveили PresentSimplePassive:

1. Он каждый день рассказывает нам что-нибудь интересное. 2. Ему каждый день рассказывают что-нибудь интересное. 3. Я часто посылаю письма друзьям. 4. Меня часто посылают на юг. 5. Я всегда хвалю моих друзей. 6. Меня всегда хвалят дома. 7. Каждую субботу папа показывает дедушке мои оценки. 8. Каждую субботу папе показывают мои оценки. 9. Мы часто вспоминаем вас. 10. Нас часто вспоминают в деревне. 11. Мне дают сок каждое утро. 12. Каждое утро я даю кошке молоко. 13. Меня часто приглашают в кино. 14. Моей сестре часто помогают в школе. 15. Я иногда забываю взять дневник. 16. Он пишет много писем. 17. Книги А. Кристи читают с интересом. 18. Собаки любят кости. 19. Собак любят во многих семьях. 20. Когда в вашей семье пьют чай? 21. Где хранят старые письма? 22. Почему эти правила всегда забывают? 23. Почему вы всегда забываете эти правила? 24. Где живут ваши друзья? 25. Где покупают хлеб? 26. Когда задают вопросы?
5. Переведите на английский язык, употребляя глаголы в Past Simple Active или Past Simple Passive.

1.  Вчера я попросил учителя помочь мне. 2. Вчера меня попросили помочь однокласснику. 3. Прошлым летом я научил сестру плавать. 4. Прошлым летом меня научили плавать. 5. Я посоветовал моему другу поступить в спортивную секцию. 6. Мне посоветовали поступить в спортивную секцию. 7. Я показал доктору мои зубы. 8. Меня показали доктору. 9. Я дал своей собаке кусок сахара. 10. Мне дали на обед суп. 11. Вчера нам задавали много вопросов на уроке. 12 Я ответил на все вопросы. 13. Учитель поставил мне хорошую оценку. 14. Дома меня похвалили. 15. Эти письма принесли утром. 16. Мой портфель купили в прошлом году. 17. Эти орехи съели вчера. 18. Где вы купили эту книгу? 19. Где купили эту книгу? 20. Когда сварили обед? 21. Когда разбили чашку? 22. Когда ты разбил чашку? 23. Что ему обещали? 24. Когда починили машину? 25. Когда исправили ошибку?
6. Переведите на английский язык, употребляя глаголы в Future Simple Active или Future Simple Passive:

1. Завтра я принесу новый фильм. 2. Завтра принесут новый фильм. 3. Мой друг поможет мне с математикой. 4. Моему другу помогут с немецким. 5 Я куплю мороженого. 6. Новые коньки купят завтра. 7. Миша попросит меня помочь ему. 8. Мишу попросят рассказать о своем путешествии. 9. Доктор попросит меня открыть рот. 10. Доктора попросят вылечить меня. 11. Билеты принесут завтра. 12. Диктант будут писать в следующий вторник. 13. Маму попросят не беспокоиться. 14. Маме дадут чашечку кофе. 15. Мама поблагодарит доктора. 16. Телеграмма будет отправлена сейчас же. 17. Ковер повесят на стену. 18. Книги положат на полку. 19. Когда пошлют письмо? 20. Когда проверят контрольную работу? 21. Как будут делать эту работу?

Самостоятельная работа №5

Условные предложения 1-го типа
УПРАЖНЕНИЯ

1. Дополните предложения, выбрав нужную форму глагола:

1. If it______, we won't go to the park.

a) will rain    
b) rains  
c) will not rain  
d) doesn’t rain

2. You won't pass the exam,______  you work hard.

a) if        
b) when
c) unless
d) as soon as

3.When we_____ ready, I’ll call you.

a) shall be 
b) are

4. You will pay back, as soon as you_____ a new job.

a) find
b) will find

5. I will see you when you______ in Moscow next time.

a) are
b) will be

6. What will you do, when you______ out   the truth?

a) will find out
b) have find out
c) find out
2. Дополните предложения, выбрав нужную форму глагола:

1. If you (to be) free, I (to come) to see you. 2. If I (to see) her, I (to be) glad. 3. If you (to be) busy, I (to leave) you alone. 4. If I (to live) in Moscow, I (to visit) the Tretyakov Gallery every year. 5. If she (to know) English, she (to try) to enter the university. 6. If mother (to buy) a cake, we (to have) a very nice tea partу.
3. Переведите предложения на английский язык:

1. Если ты закончишь домашнюю работу вовремя, мы пойдем в кино. 2. Матч отменят, если пойдет дождь. 3. Ты опоздаешь, если не поторопишься. 4. Я куплю машину, если мне повысят зарплату. 5. Если ты опоздаешь, позвони мне, пожалуйста. 6. Если я увижу её, я передам ей от тебя привет.

Самостоятельная работа №6

Условные предложения 2-го типа
УПРАЖНЕНИЯ
1. Употребите глаголы, данные в скобках, так, чтобы предложения выражали реальное условие.

1. If I (to see) John, I (to tell) him your news. 2. He (to be) very pleased if it (to be) really true. 3. If you (to go) to town on Monday, you (to meet) my brother Tom. 4. If you (to need) help, my father (to help) you. 5. We (to have) a picnic lunch if the day (to be) fine. 6. If you (to ask) a policeman, he (to tell) you the way. 7. I (to finish) the job tomorrow if I (to can). 8. I (not / to require) an umbrella if it( not / to rain). 9. If she (to think) it over carefully, she (to form) a clear opinion. 10. If they (to catch) the bus now, they (to arrive) at half past nine. 11. He (to find) the answers if he (to look) at the back of the book. 12. If you ( to want) me to, I (to come) for a walk with you. 13. If he (to write) to her, she (to answer) at once. 14. If you ( to wait) a few moments, the waiter (to bring) your coffee. 15. He (to lose) weight if he (to stop) eating too much. 16. If she ( to be) patient, I (to try) to explain. 17. I (to wear) a purle tie only if I (to must). 18. If we (to leave) at once, we (to catch) the early train. 19. If he (to do) that again, his father (to punish) him. 20. If she (drink) this medicine, she (to feel) much better.

2. Раскройте скобки таким образом, чтобы предложения выражали: а) реальное условие, b) нереальное условие настоящего времени.

1. If I (to know), I (to tell) you. 2. If she (to want) to talk she (to ring up). 3. Her health (to improve) if she (to sleep) longer. 4. If he (to have) enough money, he (to buy) a large house. 5. She (to feel) lonely if Peter ( to go) out every evening. 6. We (to be) pleased to see you if you (to arrive). 7. If we (to can) come on Sunday, we (to come). 8. I (to understand) Mr. Smith if he (to speak) slowly. 9. We (not / to go) by ship unless there (to be) no other way. 10 If you (not / to give) him good meals, he (not / to be able) to work hard.

 

3. Составьте предложения, найдя соответствия между левой и правой колонками.


1. If I go on a diet

a. we'll make a snowman

2. If it's sunny tomorrow

b. I'll buy you some chocolate

3. If John doesn't hurry

c. she'll have to take a taxi

4. If it snows

d. I'll lose weight

5. If there sre no buses

e. he'll be late

6. If you are a good girl

f. we'll go for a picnic
  1   2   3

перейти в каталог файлов

Образовательный портал Как узнать результаты егэ Стихи про летний лагерь 3агадки для детей

Образовательный портал Как узнать результаты егэ Стихи про летний лагерь 3агадки для детей