Главная страница
qrcode

итоговая контрольная работа по техпереводу - ка... 1. Перевести текст Сгруппировать по частям речи


Название1. Перевести текст Сгруппировать по частям речи
Анкоритоговая контрольная работа по техпереводу - ка.
Дата16.09.2017
Размер74.5 Kb.
Формат файлаdoc
Имя файлаитоговая контрольная работа по техпереводу - ка...doc
ТипДокументы
#12491
Каталог


ВАРИАНТ 1
Задания
1. Перевести текст

2. Сгруппировать по частям речи

3. Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4. Выписать сокращения и классифицировать.

5. Выписать термины и классифицировать.

6. Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные

словосложением и аффиксацией. конверсией,

7. Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)

It is obvious that any textbook on land use planning begins by posing the question, "What is land use planning about?" It is not a difficult problem to give a simple answer to this basic question. Land use planning or land surveying is a process of managing the use and development of land resources in a sustainable way. It is essentially a study of the methods in which land use planners apply their knowledge, skills and efforts to the gifts of nature in order to satisfy their needs and wants.

ВАРИАНТ 2
Задания

1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)
Effective land use planning is impossible without land information. Such information includes land resource capacity, land tenure, land ownership and land use.

Even in the prosperous, economically advanced countries there is an aspect of survival. Land helps people to survive. That's why lands are very important resources for men. Some people have the abilities to sustain life without outside assistance. But a large percentage of the human race of the third world still lives in very small self – sufficient peasant communities.

ВАРИАНТ 3
Задания
1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)
The inhabitants of cities are totally incapable of providing for themselves, directly, the means of survival. Here we can observe the 6 opposite situation – a high level of living together with an extreme economic dependence. Such people depend upon the efforts and co-operation of many thousands of specialist workers, among them land use planners. Land use planning is concerned with soil sciences, law, geodesy, geography, and computer. To solve these problems land use planners must be not only qualified but profoundly educated specialists.

ВАРИАНТ 4
Задания
1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)
On the basis of long – term investigations some principles of land use planning are presented.

Land use planning is a dialogue, creating the prerequisites for the successful negotiation and cooperation among stakeholders.

The core task of land use planning consists of initiating a communication and cooperation process which "allows all participants to formulate their interests and objectives in the dialogue". On the basis of sound decisions a sustainable form of land use is proposed "whereby the aims and interests of other participating group are taken into account to the greatest possible extent".

ВАРИАНТ 5
Задания
1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)

An important element of participation-oriented land use planning is the identification of the various groups of participants and differentiating them in terms of their use and access to land resources. In addition, their position on the social scale and their capacities, either as stakeholders or as members of authorities and other organizations have to be considered. Land use planning takes into account cultural viewpoints and builds up on local environmental knowledge.


ВАРИАНТ 6
Задания
1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)
Rural societies or groups can often provide complex indigenous knowledge of the environment. If this is the case, such local knowledge should be a part of the basis for planning and implementing a sustainable land use. Land use planning takes also into consideration traditional strategies for solving problems and conflicts.

Traditional rural societies have their own way of approaching problems and settling conflicts concerning land use. In the process of land use planning, such mechanisms have to be recognized, understood and taken into account.

ВАРИАНТ 7
Задания
1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)

Transparency in planning and the extent, to which stakeholders are informed, strengthen both their willingness and capacity to participate in planning and decision – making. It increases the motivation of the people for creating sustainable results. An open exchange of information leads to discussions about objectives among the key figures and promotes the willingness to reach a consensus. The dissemination of information in the local language(s) contributes to an improved transparency. In addition, it strengthens the trust of the population in land use planning activities.


ВАРИАНТ 8
Задания
1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)

The differentiation of stakeholders and the gender approach are core principles in land use planning. A prerequisite for realistic land use planning is the detailed analysis of the various interest groups. The aim is to find out the various interests of the participants in order to create a basis for the negotiation and decision-making process. Men and women often do not have the same access to land and have specific ways of articulating themselves. Different interests are arising from the economic and social character of their role and scope of duties. Therefore, the role of gender is an important criterion when differentiating stakeholders.

ВАРИАНТ 9
Задания
1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)

Land use planning can be defined as the systematic assessment of land and water potential, alternative systems of land use and other physical, social and economic conditions. The purpose is to select and adopt land use options which are the most beneficial to land users without degrading the resources or the environment, together with the selection of measures most likely to encourage such land uses.

In the broadest meaning of the term, land use planning deals with planning for all types of land use (rural, urban, industrial, recreational, etc.). Land use planning involves many aspects of planning such as designing planning options, evaluation of feasibility (economic, environmental, social impact assessment), and providing assistance to decision maker, implementation and monitoring of plans.

ВАРИАНТ 10
Задания
1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)

Rural land use planning is concerned with all (economic) activities in rural areas, such as agriculture, pastoralism, forestry, wildlife conservation and tourism. Besides evaluation of the potential of different activities, rural land use planning assists in resolving conflicts of interests between groups of land users.

Some of the key aspects of agricultural land use planning are physical and socio-economic ones. Physical aspects involve land evaluation (mapping, analysis, suitability matching), identification of opportunities for change (improve existing land use system, suggest new land use systems), natural resources management (sustainable land use systems).

ВАРИАНТ 11
Задания
1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)


The objectives of socio – economic aspects include identification of target groups, weighting options and connection with other administration/planning. Such land legislation as access to land, ownership of resources, land reforms are also included in socio-economic aspects as well as training technical staff, farmers and financial framework like credit schemes and products marketing.

Land is a limited resource and the misuse of land can lead to such problem as non – sustainable land use: processes of overexploitation (overgrazing, deforestation, erosion hazard).

ВАРИАНТ 12
Задания
1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)


The planning process should be based on the cadastral survey of land resources. The present situation must be taken into consideration. The land use planner is to decide what needs should be changed and how can the changes be made. He is also to find out which is the best option and how far is the plan succeeded.

This progression of questions has led to the formulation of a guide to land use planning – the planning cycle.

Land use planning is implemented at the national, regional or local level. At the national level land use policy is balanced upon the competing demands for land among different sectors of the economy – food production, export crops, wildlife conservation, housing and public amenities, roads, industry.

ВАРИАНТ 13
Задания
1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)

National development plans and budget must be taken into consideration as well as project identification and the allocation of resources for development. Sectoral agencies involved in land use must be coordinated. Legislation on such subjects as land tenure, forest clearance and water rights should be worked out by all means.

Regional level includes such siting of new developments as settlements, forest plantations and irrigation schemes. The need for improved infrastructure such as water supply, roads and marketing facilities is one of the main problems of this cycle. The development of management guidelines for improved kinds of land use on each type of land is also necessary.

ВАРИАНТ 14
Задание

1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)

The population should actively participate in the process of land use planning. The result of planning and the implementation of measures can only be sustainable if plans are made with and by the people, not behind them or even against them. Planning is therefore not just a matter for experts, but should be carried out together with those affected by it. To ensure a feeling of ownership concerning self – help activities, people who are affected have to be involved in the planning process from the early beginning.

ВАРИАНТ 15
Задания

1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)

Land use planning is based on understanding of land as the main means of production, the object of social and economic communications and as a part of a natural complex. It can be considered in 2 ways: as a science and as a system of special activities (land use planning).

Land use planning as the science studies laws of functioning and the organization of land use as an object of using nature, as general means and industrial basis of manufacture, as an object of land – legal and nature protection relations.


ВАРИАНТ 16
Задания

1.Перевести текст

2.Сгруппировать по частям речи

3.Выписать интернациональные слова и классифицировать.

4.Выписать сокращения и классифицировать.

5.Выписать термины и классифицировать.

6.Выписать слова (по три примера на каждый случай), образованные конверсией,

словосложением и аффиксацией.

7.Найти в каждом предложении сказуемые и определить их видо-временную форму.

8.Найти и классифицировать неличные формы глагола. Определить их функции в предложении.

9. Найти и выписать многозначные слова.

10.Привести примеры словосочетаний (дву-, трех-, многочленных, свободных, фразеологических, глагольных, атрибутивных)

The purpose of land use planning is arrangement and exploitation of land resources of the regions, separate landed properties and land uses. Therefore it is based on theoretical and methodological positions of adjacent fields of knowledge, such, as land law, land cadastre, land relations, agriculture, land improvement, ecology, computer science, etc.

Two basic kinds of land use planning are known: local and interfarm, each of which solves their own tasks (except for topographical, cartographical and other researches and tests) by specific ways.
перейти в каталог файлов


связь с админом