Главная страница
Образовательный портал Как узнать результаты егэ Стихи про летний лагерь 3агадки для детей
qrcode

учебное пособие 3 курс градо. Пояснительная записка 8 unit 1 land use planning lesson 1


НазваниеПояснительная записка 8 unit 1 land use planning lesson 1
Анкоручебное пособие 3 курс градо.docx
Дата16.09.2017
Размер6.54 Mb.
Формат файлаdocx
Имя файлаучебное пособие 3 курс градо.docx
ТипПояснительная записка
#12502
страница1 из 10
КаталогОбразовательный портал Как узнать результаты егэ Стихи про летний лагерь 3агадки для детей
Образовательный портал Как узнать результаты егэ Стихи про летний лагерь 3агадки для детей
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10



СОДЕРЖАНИЕ





Пояснительная записка

8

UNIT 1

LAND USE PLANNING




Lesson 1

COMMON UNDERSTANDING OF LAND USE PLANNING

11

Tеxt 1A

The Individual and Society

15

Tеxt 1B

Main Directions in Land Use Planning

21

Tеxt 1C

Principles of Land Use Planning

24

Lesson 2

CONCEPTS AND THEORY OF LAND USE PLANNING

28

Tеxt 2A

Rural and Agricultural Land Use Planning

32

Tеxt 2B

Methods of Land Use Planning

38

Tеxt 2C

Bottom-up and Top-down Planning

40

Lesson 3

THE ESSENCE OF LAND USE PLANNING

43

Tеxt 3A

Land Use Planning Activity

46

Tеxt 3B

Two Types of Land Use Planning

52

Tеxt 3C

Documentation of Land Use Planning

55

Lesson 4

CENTRAL IDEA OF LAND USE PLANNING

57

Tеxt 4A

Land Use Planning as an Instrument of the Technical Cooperation

61

Tеxt 4B

Different Views

67

Tеxt 4C

Core of Land Use Planning

70


UNIT 2


LAND CADASTRE




Lesson 5

STATEMENT ON LAND CADASTRE

73

Tеxt 5A

What is Land Cadastre

76

Tеxt 5B

Different Cadastral Issues

83

Tеxt 5C

Role of the Government in Land Cadastre

85

Lesson 6

EXISTING CADASTRAL SYSTEM

89

Tеxt 6A

Basic Elements of Cadastral System

92

Tеxt 6B

Purposes Served by the Cadastrе

99

Tеxt 6C

General Trends

102

Lesson 7

RUSSIAN CADASTRAL SURVEYS BEFORE AND AFTER PETER THE GREAT

105

Tеxt 7A

Review of the Russian Medieval Cadaster

108

Tеxt 7B

Changes in Russian Cadastr

115

Tеxt 7C

Peter's Reforms

118

Lesson 8

CADASTRAL AND LAND REGISTRATION SYSTEMS IN EUROPE

121

Tеxt 8A

The UK "Cadastre"

125

Tеxt 8B

Cadastre in West Europe

133

Tеxt 8C

Cadastre in Northern, Southern and Eastern Europe

137

UNIT 3

MARKETS, TAXES, ENVIRONMENTAL PROBLEMS






Lesson 9

INTERACTION BETWEEN MARKETS, LAND

REGISTRATION, SPATIAL PLANNING

141

Tеxt 9A

Land Market

144

Tеxt 9B

The "Commodification" of Land

150

Tеxt 9C

Objectives and Methods of Land Market

152

Lesson 10

LEGAL REGULATION OF REAL ESTATE MARKET

156

Tеxt 10A

Basic Compound of Any Real Estate

160

Tеxt 10B

The Concept "Plant of the Real Estate"


166

Tеxt 10C

Land Property Relations

170

Lesson 11

IMPORTANCE OF THE ENVIRONMENTAL PROTECTION

173

Tеxt 11A

Environmental Protection

177

Tеxt 11B

Ecological Problems


183

Tеxt 11C

Soil Erosion - Causes and Effects

185

Lesson 12

EFFICIENCY AND EFFECTIVENESS IN SOIL REMEDIATION

191

Tеxt 12A

Soil Pollution

194

Tеxt 12B

A Framework for Evaluation

200

Tеxt 12C

The Environmental Merit Perspective

203




Использованная литература

206


UNIT I

LAND USE PLANNING
https://www.haunteceng.com/pictures/land_use.jpg
Lesson I

COMMON UNDERSTANDING OF LAND USE PLANNING
1. Прочитайтеследующиеслова:
Land, inhabitants, development, planning, provide, profoundly, gift, use, surveying, basis, nature, qualified, directly, ownership, prosperous, skills, peasant, important.

2. Прочитайте и переведите следующие группы слов:
Land use, land use planning, land surveying, a land surveyor, profoundly educated, land information, advanced countries, to sustain life, to pose a question, opposite situation, a simple answer, individual basis, an aspect of survival, land ownership.
3. Запомните следующие слова и словосочетания:
abundantly (adv.) – обильно, в изобилии

accommodation (n.) – согласование, жильё, помещение, удобство, приспособление

apply (v.) – применять

break-even-point – точка нулевой прибыли

commitment (n.) – обязательство

compel (v.) – вынуждать, заставлять

сomprehensive (adj.) – всесторонний

conviction (n.) – убеждение

creditworthiness (n.) – кредитоспособность

delivery service – услуги по доставке

dependence (n.) – зависимость

depend on, upon (v.) – зависеть от

development (n.) – развитие, разработка

educated (adj.) – образованный

etc = et cetera – и так далее

even (adv.) – даже

extreme (adj.) – чрезвычайный, экстремальный

in a sustainable way – устойчивым способом, на постоянной основе

income (n.) – доход

increase (v.) – повышать, увеличивать

independence (n.) – независимость

inventory valuation method – методы оценки товаров

knowledge (n.) – знания

land (n.) – земля, суша; (v. ) – приземляться

land resources capacity – потенциал земельных ресурсов

land use – землепользование

land use planner – землеустроитель

land use planning – землеустройство

land tenure – землевладение level (n. ) – уровень

manage (v.) – регулировать, управлять, организовывать

means of survival – средство выживания

merchandising (n.) – коммерческое планирование производства

neglect (v.) – упускать, не обращать внимания

opposite (adj.) – противоположный

outside assistance – помощь извне

overgrazing (n.) – чрезмерный выпас

own (adj.) – собственный

ownership (n.) – собственность

pose a question – ставить вопрос

poverty (n.) – бедность, нищета

prerequisite (n.) – предварительное условие, предпосылка

profoundly (adv.) – глубоко prosperous (adj.) – процветающий prove (v.) – подтвердить, доказать

render assistance – оказывать содействие

request (n.) – просьба

sequence (n.) – последовательность

solve (v.) – решать

substantiation (n.) – обоснование

success (n.) – успех

survival (n.) – выживание

survive (v.) – выживать

sustain (v.) – поддерживать

truck (n.) – грузовик

unexpectedness (n.) – неожиданность

4. Прочитайте и переведите текст:
TEXT 1А
https://www.brickmarketingconsulting.com/030401_1877_0041_osls_op_640x533.jpg
The Individual and Society
It is obvious that any textbook on land use planning begins by posing the question, "What is land use planning about?" It is not a difficult problem to give a simple answer to this basic question. Land use planning or land surveying is a process of managing the use and development of land resources in a sustainable way. It is essentially a study of the methods in which land use planners apply their knowledge, skills and efforts to the gifts of nature in order to satisfy their needs and wants.

Effective land use planning is impossible without land information. Such information includes land resource capacity, land tenure, land ownership and land use.

Even in the prosperous, economically advanced countries there is an aspect of survival. Land helps people to survive. That's why lands are very important resources for men.

Some people have the abilities to sustain life without outside assistance. But a large percentage of the human race of the third world still lives in very small self – sufficient peasant communities. These people experience great poverty, but they provide on an individual basis, for their own survival. They have a degree of economic independence.

The inhabitants of cities are totally incapable of providing for themselves, directly, the means of survival. Here we can observe the 6 opposite situation – a high level of living together with an extreme economic dependence. Such people depend upon the efforts and co-operation of many thousands of specialist workers, among them land use planners. Land use planning is concerned with soil sciences, law, geodesy, geography, and computer. To solve these problems land use planners must be not only qualified but profoundly educated specialists.

5. Найдите синонимы среди следующих слов:
Skill, trucks, land use planning, make, a land surveyor, community, compel, society, automobiles, a land use planner, land surveying, level, knowledge, standard.
6. Найдите антонимы среди следующих слов:
Capable, independence, possible, easy, directly, impossible, large, incapable, difficult, dependence, small, indirectly.
7. Переведите следующие сочетания слов с русского на английский язык:
Глубоко образованный специалист; большой процент; ставить вопрос; регулировать землеустройство; простой ответ; решать проблему; информация о земле; помощь извне; трудный вопрос; экономическая независимость; поддерживать жизнь; средство выживания; противоположная ситуация; для того, чтобы удовлетворить нужды.

8. Переведите следующие предложения с русского на английский язык:
1. Землеустройство - древняя наука. 2. Информация о земле включает землевладение, землепользование и потенциал земельных ресурсов. 3. Эффективное землеустройство невозможно без информации о земле. 4. Люди используют свои знания и навыки, чтобы удовлетворить свои нужды. 5. Даже в процветающих странах существует аспект выживания. 6. Землеустроитель может дать правильные ответы на многие вопросы.
9. Заполните пропуски соответствующей формой глагола tobe:
1. Who ... the best specialist? 2. There ... vast land resources in Russia. 3. Last year there ... the highest crop in this region. 4. Next year you ... ... a land use planner. 5. I ... a second year student. 6. Land use planning ... concerned with different sciences. 7. In future effective land use planning ... ... impossible without land information.

10. Поставьте предложения в вопросительную и отрицательную формы:
1. It is a difficult matter to give a simple answer to the basic question. 2. Land use planning is impossible without land information. 3. Such information includes land resources capacity et al. 4. Lands are very important resources for men. 5. People of the third world experience great poverty. 6. We observe a high level of living in some developed countries. 7. They have a degree of economic independence.
11. Заполните пропуски предлогами:
1. Land use planning is a process ... managing the use and development... land resources ... a sustainable way. 2. Land helps people ... survive. 3. Many textbooks begin ... posing the basic question. 4. It is not a difficult problem ... give a right answer ... the main question. 5. ... order ... satisfy men's needs and wants people apply their knowledge ... the gifts ... nature.
12. Поставьте вопросы к выделенным словам:
1. A land surveyor solves many problems. 2. The inhabitants decide problems of survival. 3. This information includes land ownership and land tenure. 4. Some people have the ability to sustain life without outside assistance. 5. A large percentage of the human race still lives in very small self-sufficient peasant communities.
13. Заполните пропуски, используя глаголы, данные в скобках:
1. This textbook ... by posing the basic question (to begin). 2. Effective land use planning ... impossible without land information (to be). 3. Some people ... knowledge and skills to satisfy their wants (to apply). 4. Land ... people to solve different problems (to help). 5. Nature ... men's needs and wants in many ways (to satisfy).
14. Ответьте на следующие вопросы:
1. What do most textbooks on land use planning begin by? 2. Why do people apply their knowledge and skills? 3. What is effective land use planning impossible without? 4. Are lands very important resources for men? 5. How does a large percentage of the human race still live? 6. What does land information include? 7. Do we observe a high level of living in large cities? 8. Is it important to have economic independence?
15. Перескажите текст 1А
16. Прочитайте, переведите текст 1В и сформулируйте основную мысль каждого абзаца:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

перейти в каталог файлов

Образовательный портал Как узнать результаты егэ Стихи про летний лагерь 3агадки для детей

Образовательный портал Как узнать результаты егэ Стихи про летний лагерь 3агадки для детей